Doorbraak Akkerstaat – Beverhoutsveldstraat

zaterdag, 25 maart, 2017
Doorbraak Akkerstaat – Beverhoutsveldstraat

Voor CD&V Beernem staat duurzaamheid centraal. Verkeersveiligheid en waterzuivering zijn twee thema’s waar CD&V Beernem ten volle op inzet.

CD&V beernem heeft de ambitie om alle afvalwater te zuiveren en alle verbindingswegen verkeersveilig her in te richting . De Bruggestaat is afgewerkt, de Sijselestraat is in uitvoering. Studiebureaus zijn volop bezig met de uitwerking van de Beernemstraat/Scherpestraat – Knesselarestraat, Hoornstraat/Schipperstraat en de Sint-Jorisstraat.

Een doorn in het oog voor velen is echter de toestand van de Akkerstraat en de Beverhoutsveldstraat.

Het uitblijven van de toezegging van de subsidies voor de riolering zorgde er voor dat er geen vooruitgang werd geboekt in dit dossier. Daar komt nu echter verandering in!

“Dankzij de goede contacten en op initiatief van Vlaams Minister Joke Schauvlieghe (CD&V) werd het dossier Akkerstraat – Beverhoutsveldstraat afgelopen vrijdag opgedragen aan Aquafin voor uitvoering. Voor deze werken wordt een bedrag van 3.019.727 euro vrijgemaakt”, aldus schepen voor integraal waterbeheer Claudio Saelens (CD&V). “Dit is een zeer belangrijke stap en betekent dat een studiebureau eindelijk aan het werk kan. Volgende week hebben we overleg met Aquafin om de verdere timing vast te leggen.“

Ook schepen van mobiliteit Jos Sypré (CD&V) reageert enthousiast: “Op deze beslissing wachten we en vooral de bewoners van de Akkerstraat en de Beverhoutsveldstraat al een hele tijd. De provincie verklaarde zich eerder al akkoord om tussen te komen in de kosten voor de aanleg van een vrijliggend fietspad. Binnenkort zitten we samen met de provincie om een aantal praktisch afspraken te maken.”

“Het is de ook de bedoeling dat het kruispunt Den Doorn in dit dossier vernieuwd wordt”, aldus Jos Sypré.