Op zoek naar betaalbare bouwgrond in Beernem?

Een eigen woning is voor vele jonge gezinnen een ultieme droom. Gronden waar je zelf kunt op bouwen zijn schaars en duur. De West-Vlaamse Intercommunale realiseert daarom 19 kavels in Beernem.

“Er is heel wat activiteit langsheen de Parkstraat”, licht schepen voor huisvesting Claudio Saelens (CD&V) toe: “De wegenis voor de doortrekking van het Elzenbosselke is afgewerkt. Daar komen 11 gewone koopkavels. De aannemer is nu bezig met de doortrekking van de Biezemoerstraat. Daar komen 8 sociale koopkavels. De loten in het Elzenbosselke gaan dit jaar nog in uitgifte, deze van de Biezemoerstraat in het voorjaar 2018. Een prijs die gunstiger is dan de huidige marktprijs en het feit dat je zelf je architect en aannemers kunt kiezen zijn alvast een groot voordeel voor potentiële kopers. Om in aanmerking te komen is de binding die je met de gemeente hebt (er wonen of werken) belangrijk. Voor de sociale loten is er ook nog een inkomensvoorwaarde.”

Inschrijven voor deze loten kan nog steeds:
Schrijf je in via www.wvi.be, klik door naar aanbod wonen en naar inschrijven op wachtlijst. Je wordt dan uitgenodigd naar de infoavond die binnenkort zal door gaan en waar de voorwaarden waaraan je moet voldoen in detail zullen toegelicht worden.