"Het grootste openbaar werk van deze legislatuur is afgewerkt.", blikt Claudio Saelens trots terug. Als schepen bevoegd voor Openbare Werken volgde hij gedurende jaren alles intensief op. Hij benadrukt dat we vanuit goede contacten met INFRABEL en TUC Rail konden meebouwen aan een prachtdossier. "Nog wat extra details volgen als kers op de taart: extra groen, openbare vuilnisbakken, vaste verkeersborden … ".

Burgemeester Jos Sypré vult aan: "De pendelaars kunnen er opnieuw vlot en veilig de trein of de bus nemen. Ruimte is voorzien voor auto-parkeren en fietsstallingen. Op het Stationsplein komt een Fietsherstelpunt met een openbaar toilet. Heel wat camera’s zullen het Stationsplein beveiligen. Eénmaal alles afgewerkt is zullen we de vernieuwde stationsomgeving samen met de inwoners van Beernem passend openen. In een volgende fase wordt het stationskruispunt uitgerust met verkeerslichten.".

HLN:

• Mobiliteit & openbaar vervoer