Tijdens de gemeenteraad van februari 2020 werden de bestekken goedgekeurd voor de renovatie van de Sijselestraat tussen Markt en Melkweg én voor de heraanleg van de Beernemstraat- Scherpestraat.

Sijselestraat

Burgemeester Jos Sypré (CD&V): “Met mijn huidige bestuursploeg willen we ruim inzetten op inspraak bij wegenisontwerpen. Dit deden we ook al bij de herinrichting van de Oudezakstraat. Corona maak het niet mogelijk om mensen bij elkaar te brengen. Daarom hebben we gewerkt met een schriftelijke procedure”.

Volgens schepen van openbare werken Claudio Saelens (CD&V) zijn vooral de betonstraatstenen een doorn in het oog. Ze bieden geen rijcomfort en zorgen voor geluidsoverlast voor de bewoners. De betonstraatstenen worden vervangen door asfalt en de parkeerplaatsen worden herschikt. We willen deze werken nog voor het zomerverlof uitvoeren.

Scherpestraat – Beernemstraat – Zuiddamme

Schepen Claudio Saelens: “Deze legislatuur besteden we de helft van ons investeringsbudget aan waterzuivering en renovatie van wegen ofwel 16 miljoen euro.”

De nutsmaatschappijen zijn ondertussen al bezig langsheen dit traject. Jammer genoeg hebben ze de werken moeten stoppen door het slechte weer. In april starten ze opnieuw. Met de eigenlijke werken willen we starten na het zomerverlof. Er komt een gescheiden rioleringsstelsel, een nieuwe rijweg, nieuwe fietspaden en een herinrichting van het kruispunt Zuiddamme.

Burgemeester Jos Sypré - die zelf een fervent fietser is - is heel blij met de vooruitgang van het dossier. Na de Sint-Jorisstraat zal dit terug een mooie realisatie zijn en is de as Sijsele – Oedelem – Beernem - Sint-Joris - Knesselare compleet voorzien van veilige en comfortabele fietspaden.